حدیث روز
امام علی(ع) می فرماید: هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 123 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 0×
گزیده ای از بیانات حضرت آیت الله هاشمی تبریزی در خصوص ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان
01 آذر 1400 - 12:27
شناسه : 578
بازدید 336
19

بعد التحیة والسلام و تبریک ولادت این اسوه تقوی و مقاومت و شجاعت حضرت علی اکبر علیه السلام  روزی معاویه رو کرد به اطرافین خود گفت: چه کسی لیاقت این خلافت را دارد همه تملق گویان گفتند: فرزند تو یزید گفت نه فرزند حسین علی اکبر  لایق این مقام است در بین راه مکه و […]

ارسال توسط :

بعد التحیة والسلام و تبریک ولادت این اسوه تقوی و مقاومت و شجاعت حضرت علی اکبر علیه السلام

 روزی معاویه رو کرد به اطرافین خود گفت: چه کسی لیاقت این خلافت را دارد همه تملق گویان گفتند: فرزند تو یزید گفت نه فرزند حسین علی اکبر  لایق این مقام است در بین راه مکه و کوفه اباعبدالله خوابیده بود خوابی دید فرمود هاتفی ندا در داد که این قافله به سوی مرگ می رود علی اکبر عرض کرد: پدر مگر ما در راه حق نیستیم فرمود: چرا، عرض کرد: پس  اگر در این راه، مرگ ما شهادت است، ما از این مرگ استقبال می کنیم.

 علی اکبر محبوبترین فرد از بنی هاشم در نزد ابا عبدالله بود ولی در شروع جنگ اولین نفر بود که آمادگی خود را به رفتن به میدان نبرد حق بر علیه باطل و ستمگری اعلام کرد داوطلبانه عازم میدان جنگ شد و حضرت هم حتی یک بار هم عدم تمایل نشان نداد و او را مجهز روانه میدان کرد. شجاعتها و شهامتهای او در میدان جنگ مشهور خاص و عام است و عاقبت، شربت شهادت نوشید. اکنون تولد این جوان رشید و شجاع که مقام او نزدیک به مقام امامت است، می باشد. پس به جا است جوانهای مسلمان و شیعه راه او را مد نظر قرار داده  و او را مقتدای خود قرار دهند.

                                                                                                 والسلام علیکم و رحمة الله

                                                                                                    سید فتاح هاشمی تبریزی

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.