حدیث روز
امام علی(ع) می فرماید: هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 123 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 0×
رئیس پلیس راهور ناجا در درس خارج آیت الله هاشمی تبریزی:انضباط ترافیکی نشانه توسعه یافتگی کشورهاست
01 آذر 1400 - 13:06
شناسه : 610
بازدید 914
23

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: انتظام بخشی ترافیکی بحث مهمی است که نشانه توسعه یافتگی کشورها تلقی می شود سردار سیدکمال هادیانفر درجمع طلاب مدرسه علمیه امام علی (ع)  تهران اظهار داشت : ایران فرهنگ غنی دارد و فرهنگ ما با دین ما عجین شده است و خیلی از مسائلی که امروز در ترافیک خلاف […]

ارسال توسط :

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: انتظام بخشی ترافیکی بحث مهمی است که نشانه توسعه یافتگی کشورها تلقی می شود

سردار سیدکمال هادیانفر درجمع طلاب مدرسه علمیه امام علی (ع)  تهران اظهار داشت : ایران فرهنگ غنی دارد و فرهنگ ما با دین ما عجین شده است و خیلی از مسائلی که امروز در ترافیک خلاف قوانین است علما نیز انجام آن را خلاف و حرام تلقی کرده اند .

سردار هادیانفر در ادامه بیان داشت : ما در کشور ۱۰۴۷ شهر داریم که تقریبا در ۷۰۷ شهر پلیس راهور اصلاً نیست که اینها عمدتا  شهرهایی هستند که بعد از انقلاب و با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت موضوعیت پیدا کرده و روز به روز هم مطالبه گسترش شهرها در کشور وجود دارد .

وی در ادامه با اشاره به آمار رانندگان افزود : از ۸۲ میلیون نفر جمعیت کشور حدود ۴۲ میلیون نفر دارای گواهینامه رانندگی هستند که این تعداد مربوط به موتورسیکلت ، پایه دو، و پایه سه است که در کشور فعال هستند .

سردار هادیانفر اضافه کرد: وسائط نقلیه شامل سبک و سنگین ، ۵/۲۳ میلیون خودرو در کشور داریم و ۵/۱۱ میلیون موتورسیکلت، که در بخش خودرو از ۵/۲۳ میلیون خودرو ۱۵ هزار دستگاه اتوبوسها هستند ، ۱۶۰ هزار کامیون و خودروهای سنگین و مابقی خودروهای سبک هستند که در سطح کشور فعالیت میکنند .

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به اهم وظایف پلیس راهور بیان کرد : پلیس راهور سه مأموریت عمده برایش تعریف شده ، اول مدیریت ترافیک ، دوم تسهیل در تردد و سوم ایمنی در سفر که اینها جزو موضوعات اصلی است که موردتوجه است .

وی در ادامه با اشاره به مدیریت ترافیک افزود: انتظام بخشی، بخش مهمی است که نشانه توسعه یافتگی کشورها تلقی میشود که در کشور ما نیز در این بخش گامهایی برداشته شده است . وقتی در کشوری نگاه میکنیم که عابران منظم پشت خطوط می ایستند و رعایت حق تقدم برایشان اهمیت دارد و همچنین راکبان موتورسیکلتها و رانندگان خودرو نیز همانند عابران قوانین را رعایت می کنند و همه چیز منظم اتفاق می افتند به این معنی است که آن کشور نظام منسجمی دارد که مردم پایبند به قانون و قوانین هستند .

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اهمیت آموزش اظهار کرد: این مسائل به کمبود آموزش برمی گردد ، یعنی مردم و سرنشینان وسیله نقلیه نیازمند آموزش هستند که باید همه دستگاهها و افراد این آموزش را از خودشان شروع کنند و به جامعه تسری بدهند تا بدانیم از این وسیله نقلیه ای که برای حمل و نقل استفاده میشود با آموزش و فرهنگ سازی شاهد استفاده درست از آن باشیم.

وی در ادامه با اشاره به بحث تسهیل عبور و مرور اضافه کرد : در کشور ما خودروهای ناایمن در کنار خودروهای ایمن همه از یک سرعت پیروی میکنند در صورتی که در کشورهای توسعه یافته به این شکل نیست و برخی از خودروها اصلاً اجازه تردد در جاده ها را ندارند.

سردار هادیانفر در ادامه به بحث ایمنی اشاره کرد و افزود در بحث ایمنی که بسیار جدی است و ما با آن روبرو هستیم بحث سوانح و تصادف است ، سالانه در دنیا تقریباً ۵/۱ میلیون نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند و با یک ضریب ۹ تا ۱۰ برابری نیز تعداد مجروجان است . در کشور ما نیز سال گذشته حدود ۱۷ هزار نفر در تصادف جان خود را از دست دادند و ۳۶۵ هزار نفر نیز مصدوم شدند.

وی اضافه کرد: در این بخش ، خودروها نقش به سزایی دارند و هرچه خودرو ایمن تر باشد تصادف فوتی تبدیل به جرح و جرحی تبدیل به خسارتی میشود.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان خاطرنشان کرد: وقتی همه عوامل را کنار هم میگذاریم میبینیم که عامل انسانی بیش از ۹۰ درصد در تصادفات نقش دارد و معتقدیم که عامل انسانی با آموزش می تواند شرایطی به وجود بیاورد که تصادفات به حداقل ممکن برسد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.