حدیث روز
امام علی(ع) می فرماید: هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 123 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 0×
آغاز دوره تابستانه ۹۸ مسجد جامع شهرک غرب
09 بهمن 1400 - 16:28
شناسه : 2595
بازدید 393
11

دوره تابستانه مسجد جامع شهرک غرب یکی از دغدغه‌های والدین در فصل تابستان ثبت‌نام فرزندانشان در کلاس‌های تابستانی و پر کردن اوقات فراغت آنها به بهترین شکل است. کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای پرکردن اوقات تابستان به شمار می‌رود که علاوه بر هزینه کم و تعدد کلاس‌ها به […]

ارسال توسط :

دوره تابستانه مسجد جامع شهرک غرب

یکی از دغدغه‌های والدین در فصل تابستان ثبت‌نام فرزندانشان در کلاس‌های تابستانی و پر کردن اوقات فراغت آنها به بهترین شکل است.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای پرکردن اوقات تابستان به شمار می‌رود که علاوه بر هزینه کم و تعدد کلاس‌ها به دلیل برگزار شدن در محیطی معنوی می‌تواند در میان تنش‌ها و آسیب‌های اجتماعی که امروزه برای همه خانواده‌ها نگرانی به دنبال دارد تا حدودی از این نگرانی و آسیب‌ها کم کند.

تبدیل زندگی از خانه‌های حیاط‌دار به آپارتمان‌نشینی و محدود شدن فعالیت فرزندان، خانواده‌ها را برای پرکردن اوقات تابستان به سوی کلاس‌های تابستانی سوق داده است. اما شرکت در این کلاس‌ها نیز مشکلات و اما و اگرهای خود را دارد، از طرفی هزینه بالای کلاس‌ها و آموزشگاه‌ها برای همه خانواده‌ها میسر نیست و از طرفی هم به دلیل تعدد کلاس‌ها و رفت و آمد زیاد برای فرزندان و والدین در فصل گرما مشکل‌ساز است.

سال‌هاست که با شروع تابستان کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع شهرک غرب اقدام به برگزاری کلاس‌های تابستانی برای دانش‌آموزان می‌کند و تبلیغ آن بر روی بنرهای بزرگی در حوالی مسجد دیده می شود. نکته جالبی که در این دوره‌ها به چشم می‌خورد، این‌ است که این کلاس‌ها و آموزش‌ها ادغامی از رشته‌های مختلف اعم از فرهنگی، هنری، ورزشی و اخلاقی است.

رضایت والدین

یکی از والدین با بیان این‌که ۲ سال متوالی است فرزندش را در کانون فرهنگی مسجد جامع شهرک غرب، برای گذران اوقات فراغت تابستان ثبت‌نام می‌کند، می‌گوید: در این کانون، نیروهای جوان و پرانرژی و خوش‌اخلاق برای آموزش به کار گرفته شده است و روزانه حدود چند ساعت زمان طوری تقسیم‌بندی می‌شود که موارد مختلف از قبیل کامپیوتر، قرآن، رباتیک، خلاقیت و حلقه‌های معرفت «رفتار با والدین، اخلاق و اصول دینی» آموزش داده می‌شود و علاوه بر آن سه روز در هفته به ورزش در سالن و یک روز هم به اردوهای دسته‌جمعی اختصاص داده می‌شود.

هزینه‌ای که این کانون برای برگزاری کلاس‌ها دریافت می‌کند بسیار کم و ناچیز است. در حالی که برای گذراندن فقط یک کلاس کامپیوتر و یا رباتیک به طور جداگانه در منطقه‌ای مانند شهرک غرب، باید چند برابر هزینه‌ای که این کانون برای کل کلاس‌ها دریافت می‌کند، ‌پرداخت. وی می‌گوید: علاوه بر اینها درمورد اخلاق و رفتار با والدین هم به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود که بسیار با ارزش و اهمیت است و فضای برگزاری این کلاس‌ها نیز تاثیر خوبی روی فرزندان دارد، چراکه درکنار کلاس‌های آموزشی با فضای مسجد، نماز و آداب اسلامی نیز آشنا می‌شوند. وی با بیان این‌که امروزه فرزندان با گوشی، فضای مجازی و تبعات و آسیب‌های آنها درگیرند می‌افزاید: با ثبت‌نام و شرکت آنها در چنین کلاس‌ها و فضاهایی می‌توان تا حدودی آنها را از آسیب‌ها دور نگه داشت.

دوره تابستانه ۹۸

این دوره بعد از یکسال وقفه مجدد آغاز و با قدرت بیش از پیش در حال فعالیت است، علاوه بر رسالت اصلی دوره‌های تابستانه مساجد که ایجاد حس تعلق همه اقشار جامعه به مسجد می باشد و تحقق شعار مسجد مأمنی برای همه، نه قشر خاصی از جامعه؛ می توان به اهداف جانبی دیگری نیز اشاره کرد که از جمله آنان: افزایش سطح معنویت نوجوانان، غنی‌سازی اوقات فراغت در فضای روحانی و مثبت، جلوگیری از کاهش تنزل اعتماد اجتماعی نسبت به مساجد و محیط‌های معنوی، افزایش اخلاق اسلامی و اجتماعی در بین نوجوانان و مسلح و مجهز نمودن نوجوانان ارزشی به علوم و فنون نوین و مورد نیاز جامعه امروز و … خواهد بود. لذا این دوره علاوه بر حفظ نشاط، به تعالی و نظم تاکید بیشتری خواهد داشت، اخلاق فردی، اجتماعی و اسلامی که جزء اصلی و بسیار مهم تعالی به شمار می‌آید، به شدت در این دوره مورد توجه قرار خواهد گرفت. نظم و انضباط، حضور به موقع، نظافت و آراستگی ظاهری و باطنی، فعالیت و حفظ انرژی در طول کلاس‌ها نیز از بعد نظم بسیار مهم و مورد توجه می باشد.

شرایط خاص این دوره

این دوره شامل کلاس‌های ورزشی به صورت تخصصی و حرفه‌ای می‌باشد؛ آموزش شنا، آموزش تخصصی فوتسال (۲جلسه در هفته زیر نظر مربیان فدراسیون). همچنین شامل کلاس‌های آموزشی رباتیک، کامپیوتر، طراحی گرافیک، فیلمسازی و تدوین، سرود، تواشیح و خلاقیت می باشد که در مرکز آموزشی و فرهنگی سرای محله ایوانک (فاز۶ شهرک غرب) برقرار می باشد. اردو‌های یکروزه سرشار از نشاط و آموزه‌های معنوی و اخلاقی نیز یک هفته درمیان تدارک دیده شده است. اما کلاسی که به شدت مورد توجه است و در تبلیغات و تمام بحث‌های این دوره محور اصلی می‌باشد، کلاس آموزش قرآن‌کریم است که گل سرسبد دوره ۹۸ خواهد بود و در تمام تبلیغات این کلاس به عنوان کلید راهیابی به سایر کلاس‌ها و امکانات آموزشی در نظر گرفته شده است که نه تنها چنین است بلکه قرآن در زندگی واقعی نیز کلید درب‌های ناگشوده و استفاده از امکانات پیدا و پنهان این جهان هستی خواهد بود.

در نهایت باید از خداوند متعال قدردان باشیم که توفیق برگزاری چنین دوره معنوی و باشکوهی را نصیب واحد فرهنگی مسجد جامع نمود و از حمایت‌های بی دریغ حضرت آیت الله هاشمی تبریزی امام جماعت محترم مسجد و هیئت امناء محترم مسجد جامع تشکر و قدردانی نمود که چنین دلسوزانه برای این هدف مهم تلاش های اثر بخشی نموده‌اند. اجرکم عندالله

علیرضا درخش احمدی: مسئول دوره تابستانه مسجد جامع شهرک غرب


برنامه های دوره تابستانه ۹۸ مسجد جامع شهرک غرب

شنبه‌ها: کلاس آموزش شنا از ساعت ۱۸ – ۱۹:۳۰

یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها: کلاس آموزش قرآن و کلاس آموزش تخصصی فوتسال (زیر نظر مربی فدراسیون فوتبال) ۱۶:۳۰ – ۱۹:۳۰

دوشنبه‌ها: یک هفته درمیان اردوی یکروزه درون شهری و برون شهری

سه شنبه‌ها: کلاس‌های آموزشی ویژه ۳ گروه سنی شامل:
خلاقیت، کامپیوتر ICDL، سرود، رباتیک، فتوشاپ و عکاسی، فیلمسازی و تدوین، تواشیح ۱۴:۳۰ – ۱۹:۳۰

مهلت ثبت نام دوره ۱۸ الی ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

شروع دوره از ۱ تیر ۱۳۹۸ به مدت ۸ هفته

روش ثبت نام: مراجعه حضوری به دفتر واحد فرهنگی مسجد جامع شهرک غرب

جهت هماهنگی با شماره تماس ۸۸۵۷۴۲۴۸ تماس حاصل فرمائید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.